Mă trece timpul

The Persistence of Memory (detaliu), 1931, Salvador Dali

Bătea un vânt nărăvaș în jurul meu. M-am așezat pe pământ să simt durerea frunzelor ce s-au desprins de pe crengile încovoiate de bătrânețe. Vuia anotimpul din norii încruntați către soare. Un soare bolnăvicios și întrerupt.

M-am apucat să prind urlete din vânt, să sorb răcoarea din ele. Parcă noaptea e mai noapte decât ar trebui. Zace liniștea în ochii mei, un semn că viețuitoarele încep să se ascundă. E totuși ceva zgomot: mai sunt oamenii. Sunt mai înceți, mai plictisiți și mai retrași ca și cum s-ar teme de ceva. Le-o fi de răsuflarea vremilor care se schimbă iarăși. S-au scuturat și ei de viață, precum decorul scurs pe străzile sărace care-ți întorc pasul într- un ecou stricat.

Mi-am amintit imagini cu triluri și miros a flori de liliac și m-am teleportat cu gândul în lanul de maci de astă vară. Ce vie era viața pe atunci!

Clipesc pe sărite dar pot dibui dâra de melancolie a vremii. Toamna încă se visează tânără și bucuroasă. Își ascunde ridurile tăioase în ultimele măzgălituri de culoare din peisaje, în ultimele pițigăieli cântate, ștrangulat, de câte vreun suflet împănat.

Neputincioasa stare de paralizie a tot ceea ce părea viu și neobosit se agravează. Ploi grele și supărătoare vor mătura pământul ca lacrimile de oțel ce le vor servi drept oglindă.

Ce părăsire de ființă resimt în tot ce există! Și mai mult timp de-acum pentru singurătate, pentru gânduri ascunse și nopți uitate-n zori! Și cum am să trăiesc timpul tot mai apăsător,tot mai încăpățânat și tot mai conștientă. Se storc secundele mele printre uscăciuni trântite la pămât; cerul încearcă să-mi indice viteza lor.

Păstrez primăvara într-un colț binepăzit din sufletu-mi născut într-o zi de toamnă. Tânjesc după veselia lunilor care au fost, cum tânjesc după un trecut care știu că nu mai vine. Mă cuprinde un dor de tinerețe. De tinerețea mea. De tinerețea vremii.

Amprenta cicatrizată a trecerii mele prin timp o simt ca pe-un stigmat ce nu îl merit. Pierd părți pe marginile unui drum tăios și nesigur dar mă vindec involuntar de rapid cu iluzii de întreg. Nu am de ales, căci timpul nu-mi permite. E deja toamnă…

...Și ploile și lacrimile se duc.

~ de Rea Sheesha pe 09/02/2012.

2 răspunsuri to “Mă trece timpul”

  1. …..si se duc toate ca si cum n-ar fi fost niciodata lasand eternitatii sarcina sa demonstreze chestiunea existentiala a trairilor launtrice….

Lasă un răspuns

 
Poeta ta preferată

Lasă-mă să-ți dau azi! Mâine s-ar putea să-ți cer!

Aşa grăit-a Zaharia

un blog pentru toţi şi niciunul

Scherben

franturi...farame...

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

mihailtoma

Finance muse

INFERNUL

Lasati orice speranta, voi, cei ce intrati aici !

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Fata de hârtie

Intrarea e numai pentru nebuni, te costă minţile.

Cafea & poveşti

Ia-ti cafeaua si hai sa stam la o poveste!

Eliza C. Dan

Feelings

Hair Extensions by Rea

Trust your hair extensions!

It's Chemistry Time

What time is it?

Ticket to Adventures

Travel blog from around the world, near and far.

Foreign Policy

the Global Magazine of News and Ideas

Fâlfâiri de anonim

Când pun creionul jos, gândul scrie - dar oare când voi pune gândul jos, cine va scrie?

Cine citeşte să înţeleagă!

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" (Edmund Burke)

Stan Moldova

keep it simple. ❤

Confesiuni de sotie

Ruxandra Ionita - Blog

Hideaga

"Nu există desăvârsire. Există, oricum, drumul spre ea." (Octavian Paler)

Mozaic profan

Fa ce simti si iubeste la infinit

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

prietendevremerea

O vorba buna

