Iubesc melancolia

20120912-052343.jpg

Pot spune, cu o sinceritate care personal nu mă incomodează deloc și cu riscul -asumat- de a fi iarăși prost interpretat ceea ce scriu, că, într-un mod straniu și inexplicabil – aproape masochist – iubesc melancolia care mă definește.

Dar asta numai pentru că, în acele momente simt că trăiesc, în cel mai natural și realist mod posibil pentru că înțeleg totul mai profund și mai adevărat; percep în plus decât o pot face zilnic, instinctiv, cu organele de simț. Îmi autodepășesc limitele minții și ale simțirii.

Când viața mă multumește, gust aroma contrafăcută a realității și mă îndepărtez, ca o zăludă, de esențial, de miezul ființei. Pierd interesul pentru ceva mai mult și mă complac, cu lenevie și degajare, într-o rutină a minții.

Nu compătimesc, deci, realitatea vinovată de stările mele, nici stările mele care nu corespund cu realitatea. Le primesc pe amândouă așa cum sunt și mă bucur când, din ambele sau fiecare în parte, reușesc să creez ceva pozitiv; când izbutesc să învăț ceva nou despre mine sau despre ceea ce înseamnă viața; când am parte de idei pe care nu le-aș avea altfel.

Drept urmare, cred că tot răul îl pot îndrepta spre bine. Spre un alt gen de bine. Spre un bine care cere un sacrificiu dureros și, deseori, greu de suportat – ca orice adevăr, însă.

Îmi explic, astfel, reticența pe care o am față de ceea ce îmi pare a fi fericire, prin prisma efectelor mult mai pozitive pe care le descopăr în melancolie. Încerc, dar, să mențin, cu dificultate, un echilibru între cele două extreme care, odată atinse, pot fi riscante și infertile.

~ de Rea Sheesha pe 09/12/2012.

Un răspuns to “Iubesc melancolia”

  1. Mda… am trecut si eu prin asta … e placut intradevar… dar singuratatea la un moment dat te sperie…

Lasă un răspuns

 
Poeta ta preferată

Lasă-mă să-ți dau azi! Mâine s-ar putea să-ți cer!

Aşa grăit-a Zaharia

un blog pentru toţi şi niciunul

Scherben

franturi...farame...

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

mihailtoma

Finance muse

INFERNUL

Lasati orice speranta, voi, cei ce intrati aici !

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Fata de hârtie

Intrarea e numai pentru nebuni, te costă minţile.

Umbra gandurilor mele

Ia-ti cafeaua si hai sa stam la o poveste!

Eliza C. Dan

Feelings

It's Chemistry Time

What time is it?

Ticket to Adventures

Travel blog from around the world, near and far.

Foreign Policy

the Global Magazine of News and Ideas

Fâlfâiri de anonim

Când pun creionul jos, gândul scrie - dar oare când voi pune gândul jos, cine va scrie?

Cine citeşte să înţeleagă!

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" (Edmund Burke)

Stan Moldova

Sharing moments of happiness!

Confesiuni

Ruxandra Ionita - Blog

Hideaga

"Nu există desăvârsire. Există, oricum, drumul spre ea." (Octavian Paler)

Mozaic profan

Fa ce simti si iubeste la infinit

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

prietendevremerea

O vorba buna

