când îți dai seama că nu ești, doar crezi că ești


V-ați întrebat vreodată de ce se întâmplă unele lucruri în viața noastră? Eu mă întreb zilnic. Se spune că toate au un rost pe care mai devreme sau mai târziu ajungem să-l înțelegem. Încep să nu mai înțeleg vreun rost în ceva.

Și poate asta e problema noastră, a celor care se leagă prea mult de lucrurile lumești și trecătoare. De oameni, de vise, de nevoi. Căci nu poți găsi nici un rost în ceva care trece. Iar noi, oamenii trecem. Eu trec, acum, scriind aici și gândindu-mă la viața mea, la viața celor pe care-i iubesc, la viețile altora.

Și mă doare. Tot ce se întâmplă cu mine mă doare. Timpul, viața, oamenii și greșelile mele mă dor mai mult decât ca greșelile celorlalți. Pot ierta mai ușor oamenii atunci când nu sunt în locul lor.

Nu sunt pregătită pentru nimic. Sunt tot la început de ceva care se termină altfel decât îmi doresc. Prea puține în viață se sfârșesc cum ne-am dori. Adică o dată cu noi. Cele mai multe se sfârșesc în durerile noastre, în tăcerile noastre și în privirile care se ridică tot mai des spre cer.

Viața doare. Și avem impresia că nu merităm să ne doară fiindcă întotdeauna ne credem mai buni decât suntem. În vorbe, în scris, în gând părem mai buni ca în realitate. În fapte, suntem toți la fel și prea puțini recunoaștem asta.

Eu, nu sunt omul care mi-aș dori să fiu și nici nu știu dacă am să fiu vreodată. Și asta mă doare mai mult decât faptul că știu că într-o zi n-am să mai fiu deloc. Am avut o singură șansă, o singură viață în care aș fi putut să fiu așa cum trebuie. Și nu am fost.

Sau poate că încă mai am multe de învățat despre viață și oameni, că de mine m-am convins deja. E simplu cu oamenii sau lucrurile care te dezamăgesc fiindcă le poți urî, cu toate că nu rezolvi nimic în felul ăsta, dimpotrivă – dar ce faci când te dezamăgești pe tine însuți? Cui ceri iertare?

Am auzit recent că oamenii Îl întâlnesc pe Dumnezeu atunci când nu le mai rămâne nimic. Eu sigur sunt prea puțin pentru mine. Probabil până la un moment dat ( moment oarecare care ne marchează mai mult sau mai puțin ) avem impresia că ființa noastră, de una singură poate face față vieții. Ne bazăm pe propria moralitate, pe tăria de caracter sau pe tot felul de strategii personale inventate de noi, care în mintea noastră par suficiente, ca să ținem piept furtunilor.

Și poate toate astea funcționează…până când vine cu adevărat furtuna. Căci puțini dintre noi ducem la bun sfârșit o încercare a vieții doar bazându-ne pe un principiu sau pe o serie de convingeri anterioare. „Eu nu sunt mincinos”, „eu nu înșel”, „eu sunt corect” etc. Toate aceste gânduri despre noi înșine se dovedesc a fi simple păreri atunci când ne confruntăm cu situații concrete.

Deci, toți stâlpii propriei moralități sunt dărâmați din temelii. Și te „trezești” că nu ești decât un străin pentru tine însuți. Asta arată cât de periculos este să ne credem ceva ce nu suntem. Desigur, nu prea știm nici noi ce suntem, însă avem mereu tendința să „exagerăm” părțile pe care noi le considerăm bune în alcătuirea noastră. Și cu cât ne preamărim pe noi înșine, cu atât cădem mai adânc, chiar dacă nu suntem în fapt acolo unde ne-am ridicat.

Ce mai rămâne după ce îți dai seama că ești neputincios chiar și în propriile tale gânduri?

Dumnezeu.

20130414-232653.jpg

~ de Rea Sheesha pe 04/14/2013.

Lasă un răspuns

 
Poeta ta preferată

Lasă-mă să-ți dau azi! Mâine s-ar putea să-ți cer!

Aşa grăit-a Zaharia

un blog pentru toţi şi niciunul

Scherben

franturi...farame...

Cartea cu desene

Un loc in care am stins deznadejdea si am aprins speranta! Un loc cu praf de vise implinite!

mihailtoma

Finance muse

INFERNUL

Lasati orice speranta, voi, cei ce intrati aici !

Ami

Don`t believe in stories, believe in what yo can do!

Fata de hârtie

Intrarea e numai pentru nebuni, te costă minţile.

Mâine vine iar...

Ia-ti cafeaua si hai sa stam la o poveste!

Eliza C. Dan

Feelings

It's Chemistry Time

What time is it?

Ticket to Adventures

Travel blog from around the world, near and far.

Foreign Policy

the Global Magazine of News and Ideas

Fâlfâiri de anonim

Când pun creionul jos, gândul scrie - dar oare când voi pune gândul jos, cine va scrie?

Cine citeşte să înţeleagă!

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" (Edmund Burke)

Stan Moldova

Life is a dream!

Hideaga

"Nu există desăvârsire. Există, oricum, drumul spre ea." (Octavian Paler)

Mozaic profan

Fa ce simti si iubeste la infinit

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

prietendevremerea

O vorba buna

